@inezmcguire
Profile
Registered: 1 year ago
china wholesale vendors chinese wholesale website
från flygmässa
till testflyg i extremt kallt
väder Kinas statligt ägda flygplanstillverkare
comac har ökat utvecklingen av
sitt c919 passagerarjet för att konkurrera med
boeing och airbus
c919 är en viktig del av Kinas
nationella utvecklingsstrategi
även om projektet ligger flera år efter
schema beijing går framåt med
stora planer
i en tid när coronaviruset har
höjt flygindustrin runt om i
världen i
december förra året comac påbörjade processen med att
certifiera c919 för kommersiell
drift,
de stora ekonomierna har inte återhämtat sig
lika snabbt som
Kina och därför Kinas sannolika andel
av framtida kommersiellt flyg kommer tillväxten
att bli något högre
så småningom regeringen hoppas att c919
kommer att bli den främsta transportören på
världens största kommersiella flygmarknad,
men kan den lyckas Kinas president Xi
Jinping har haft en flygdröm sedan
han tillträdde 2012 för
att bygga landets första kommersiella
civila flygplan
under de senaste två decennierna har airbus och
boeing gynnats av Kinas
snabbväxande kommersiella flygmarknad
airbus byggde en monteringsfabrik i
Kina 2008
och före pandemin gick en fjärdedel av alla
Boeing-plan som lossnade från löpande band
till Kina
och efterfrågan är inte stor.
Enligt Boeings senaste
marknadsutsikter från den senaste oktober
räknar man inte med att Kina kommer att köpa mer än 8 400
nya flygplan under de kommande 20 åren
med en marknad som totalt värderas till
mer än 1,7 biljoner dollar.
goda ekonomiska skäl för
Kina att vilja
bygga sina egna flygplan och det är
för att de ska kunna fylla den marknaden och spara
en enorm summa pengar.
Timothy Heath är en försvarsforskare
som har studerat Kinas nationella
flygstrategi i mer än 15
år problemet är att på grund av hans brist på
erfarenhet
finns det en mycket brant inlärningskurva till
exempel jämfört med Boeings mer än
100 års erfarenhet som
Kina började utforska co Kommersiellt
flyg på 1970-talet
så för att komma ikapp har den kinesiska
regeringen fokuserat på comac
som etablerades först 2008.
enligt den amerikanska tankesmedjan,
centrum för strategiska och internationella
studier
sedan comacs tidiga dagar har den fått
någonstans mellan 49 och 72 miljarder
dollar i statligt stöd som är
mycket mer än de 22 miljarder dollar
som erebus har fått från europeiska
regeringar enligt världshandelsorganisationen
heath säger att medan stöd från Beijing
har hjälpt till att bygga framgångsrika hemodlade
företag inom industrier inklusive 5g och
artificiell
intelligens kommer det att ta mer än pengar för att hjälpa
c919 att ta
fart skillnaden är att tillverkare av civila flygplan
är en storleksordning svårare
än
mobiltelefonteknik i handhållen
konsumentelektronik,
det beror på att bygga ett kommersiellt
flygplan kräver
hundratusentals komponenter,
det finns individuella komponenter som
är löjligt svåra att göra
eftersom du måste göra dem perfekt
och de måste arbeta på 35 000 fot
i luften
i timme efter timme land gas upp och göra det
igen
utan problem scott kennedy är
senior rådgivare vid centrum för
strategiska och internationella studier
den ideella policy research
organisationen får en del av sin
finansiering från vissa regeringar och
företag, inklusive boeing. Kennedy
har analyserat Kinas
industripolitik i mer än 25 år.
relevanta
för planet
men de är inte centrala för planets
förmåga att flyga
ju mer komplexa delar importeras
Kina beror
nästan helt på USA och Europa
för de komponenter som går in i
planet från motorn till flygelektroniken
till materialen till de flesta av vad som finns
inuti planet även
enligt kennedys analys är bara 14
nyckelleverantörer från Kina
och hälften av dem är joint ventures med
f utländska företag
och dessa joint ventures är en
viktig del av Comex planer på att avancera
tekniskt.
kineserna har faktiskt krävt
stödleverantörer för att överföra teknologi
i många fall,
vilket innebär att kineserna absorberar
teknologi och
de lär sig hur man gör en del av
komponenter,
men i flera år har västerländska tillverkare
agerat för att skydda sin ip genom att bara
tillhandahålla gammal teknik,
det är redan ett föråldrat plan eftersom
du har använt den äldsta
mest föråldrade tekniken eftersom
företagen inte vill dela och ge
bort sitt bästa spetsen
värdefull teknik fortfarande Trump-
administrationen höll ett öga på joint
ventures
oro för att påtvingade tekniköverföringar
skulle kunna göra det möjligt för Kina att bryta sig in på den
globala jetmotormarknaden och underminera
oss företag
i en värld av ökade diplomatiska
spänningar
som blir allt allvarligare för varje dag
man har att ifrågasätta om
dessa diplomatiska spänningar så
småningom skulle kunna
leda till ett projekt som att c919 stannade
till exempel i början av januari
lade trumpadministrationen till comac till en lista över
företag den säger att stödja Kinas
militär. Denna svarta lista kan förbjuda
amerikaner från att leverera till
flygplanstillverkaren comac svarade inte på en
begäran om kommentar
det är osäkert hur politiskt spänningarna
kommer att förändras under biden-
administrationen,
men kennedy säger att framgången med comac
kommer att ta längre tid än en presidentperiod
trots allt statligt stöd och Kinas
historia som övervinner tidigare
tekniska hinder.
Jag tror china items wholesale fortfarande att vi är nej, vi är inte
närmare än ett decennium från att
comac är
en seriös konkurrent till boeing eller airbus
tills dess kommer Kina att behöva förlita sig på
sina jetplan, men när c919 är klar har
den potentiellt en garanterad marknad
på hemmaplan eftersom Peking kan beordra sina
statligt ägda
flygbolag att köpa planet i stort
antal enligt kennedys analys hade
comac redan mer än 1 000 beställningar
i slutet av 2020.
Dessa beställningar har varit i böckerna länge
men de siffrorna på beställningar är verkligen
rök och speglar tills de verkligen kan
bevisa att de kan leverera
och serva flygplan på en regelbunden basis
Website: https://suppliers.eleoem.com/
Forums
Topics Started: 0
Replies Created: 0
Forum Role: Participant